Päivä 2 -Itkua ja hammastenkiristelyä

Heräsin aamulla herätyskellon soittoon. Tiesin, että olisin kiukkuinen aamulla herätessäni, koska olin nukkunut yön huonosti. Olin saanut unenpäästä kiinni vasta klo 02.00 jälkeen ja herännyt tunnin välein koko ajan klo 07.00 saakka. Myöskin koira ei ilmeisesti ollut sopeutunut tilanteeseen, sillä se murahteli ja vahti koko yön sänkyni vierellä. Edellisenä iltana olin erehtynyt menemään nettisivustolle nimeltä facebook ja kirjottamaan statustukseen "on vihdoin muuttanut". Siitä seurasi mahdoton kysely ja ihmettely. Minne oletTE muuttaneet? Mitä oletteko muuttaneet, etkä ole kertonut mulle mtn? Millon muutto tapahtuu? jne. Vastailin vain kohteliaasti ja kerroin, että uusiosoite oli Riihikylässä, mutta en kertonut muuttaneeni yksin. Pitihän kulissit pitää pystyssä.

Töihin päästyäni olin jo hiukan paremmalla tuulella. Luultavasti syynä oli pakkasen lauhtuminen yli puolet edelliseen päivään verrattuna. Sillä eilen illalla, kun lähdin käyttämään koiraa ulkona, oli jäätyä pystyyn, vaikka päällä oli monta vaaatekerrastoa. Hyvämieleni kuitenkin lopahti kuin seinään, kun työkaverini rupesi hehkuttamaan, kuinka hänen miehensä oli edellisenä iltana kosinut häntä. Tunsin kuinka kyyneleet hyppäsivät silmiini, mutta yritin nieleskellä, että en olisi ruvennut itkemään. Sain kuitenkin naamalle vedettyä hymyä muistuttavan ilmeen ja sanottua onnittelutoivotukset.

Kotiin päästyäni oilin aivan rikki. Sekä henkisesti, että fyysisesti. En jaksaisi kuunnella enää kenenkään onnellisuden hehkuttamista.Olin saanut kuulla jokaista yksityiskohtaa myöten kaiken, miten Mikko oli häntä kosinut kauppakeskuksessa ja polvistunut yhtä-äkkiä Miian eteen, niin että Miia oli aluksi luullut, että Mikko oli kaatunut, ennenkun vasta oli tajunnut, että tämähän kosii. Osa ihmisitä oli vaan jatkanut matkaa eteenpäin, osa pysähtnyt katsomaan ja osa taputtamaan. Jotkut olivat vislanneet ja joku oli huutanut "hankkikaa hottelihuone". Miia oli lehahtanut aivan tuli punaiseksi ja ruvennut itkemään. Oli kuitenkin onnistunut sanomaan sen maagisen "Tahdon". Sen jälkeen he olivat menneet ravintolaan syömään... Hampurilaisia!!! ja sen jälkeen Mikko oli ostanu Miialle seksikkään alusasun...  Mielenkiintoinen tapa kosia, mutta silti olin saanut taas kyyneleet nousemaan pintaan ja pakko oli ollut mennä vessaan rauhoittumaan. Olin joskus aikaisemmin (itseasiassa 2kertaa) kosinut Jussia. Ensimmäisellä kerralla heitin vähän niinkuin puolivitsillä koettelin jäätä jos mentäisiin kihloihin sain kieltävän vastauksen. Toisen kerran olin ollut aivan tosissani ja kerännyt rohkeutta 6kk, kysyäkseni ja kun sitten uskaltauduin kysymään sain silloinkin kieltävän vastauksen "ei meillä ole mikään kiire". Hah 6v ollaan oltu yhdessä eihän tässä mikään kiire olekkaan...Olisin vaan halunnut edetä tässä johonkin. Mennä naimisiin ja hankkia lapsia!

Mieltäni ei myöskään nostattanut se, että oli aiemmin päivällä kysynyt Jussilta jos tämä voisi maksaa erään laskuni. Olin saanut taas kuulla kunniani puhelimessa, kuinka hänellä ei ole aikaa maksella laskuja minun tililtäni. Hänellä alkaa työt 4h päästä eikä sinä aikana kerkeä maksamaan yhtä ainuttakaan laskua. Kaiken kukkuraks mies oli iskenyt luurin korvaan. En siis yhtään ala epäilemään syytä siihen, miksi kaipaan pientä lisäaikaa suhteeseen.